ZKP
ZWIĄZEK KOMPOZYTORÓW POLSKICH
Rynek Starego Miasta 27, 00-272 Warszawa, tel. (+48 22) 831 17 41, 831 16 34, mail: zkp@zkp.org.pl

 

I. ZAMAWIAJĄCY 

Nazwa i adres 

Związek Kompozytorów Polskich

Rynek Starego Miasta 27

00-272 Warszawa

NIP: 5260001223

Strona internetowa 

www.zkp.org.pl

II. PODSTAWA PRAWNA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA 

 

Art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych 

usługa z zakresu działalności kulturalnej z kategorii: Wystawy, koncerty, konkursy, festiwale, widowiska, spektakle teatralne 

III. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA 

Nazwa postępowania 

Świadczenie usług hotelarskich dla gości i wykonawców 68. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień 2025” – zamówienie w podziale na 3 części/zadania.

Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia (np. parametry, sposób i miejsce realizacji, termin realizacji, istotne postanowienia umowy) 

Zadanie I.

 

– wymagany standard hotelu – kategoria *** zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity; Dz. U. z 2006 r. Nr  22, poz. 169)

pokoje jednoosobowe premium z własnym węzłem sanitarnym

– ciepłe przekąski dostępne 24/24

– ilość pokoi dostępnych w hotelu: minimum 110 pokoi

– termin wykonania zamówienia jak poniżej w punkcie: „Minimalna sumaryczna ilość pokoi w podziale na zadania”

– rozliczenie bezzaliczkowe w terminie 21 dni po zakończeniu zlecenia

– lokalizacja: w okolicy Starego Miasta w Warszawie, w rejonie ograniczonym ulicami: Zygmunta Słonimskiego, Wybrzeże Gdańskie, Wybrzeże Kościuszkowskie, Tamka, Świętokrzyska, Marszałkowska, Plac Bankowy, Gen. Władysława Andersa.

– śniadanie jest wliczone w cenę pokoju i nie stanowi odrębnego kosztu obciążającego Zamawiającego

– bezpłatny dostęp do Internetu–  pokoje klimatyzowane– -pokoje dla niepalących

– koszt noclegu finansowany przez Zamawiającego nie dotyczy usług hotelowych opcjonalnych dostępnych na życzenie. W zakresie ew. kosztów takich usług opcjonalnych – gość ponosi je bezpośrednio. Wykonawca zobowiązuje się do odstąpienia od kierowania wobec Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.

Zadanie II

– wymagany standard hotelu – kategoria *** zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity; Dz. U. z 2006 r. Nr  22, poz. 169)

pokoje dwuosobowe premium z własnym węzłem sanitarnym

– ciepłe przekąski dostępne 24/24

– ilość pokoi dostępnych w hotelu: minimum 110 pokoi

– termin wykonania zamówienia jak poniżej w punkcie: „Minimalna sumaryczna ilość pokoi w podziale na zadania”

– rozliczenie bezzaliczkowe w terminie 21 dni po zakończeniu zlecenia

– lokalizacja: w okolicy Starego Miasta w Warszawie, w rejonie ograniczonym ulicami: Zygmunta Słonimskiego, Wybrzeże Gdańskie, Wybrzeże Kościuszkowskie, Tamka, Świętokrzyska, Marszałkowska, Plac Bankowy, Gen. Władysława Andersa.

– śniadanie jest wliczone w cenę pokoju i nie stanowi odrębnego kosztu obciążającego Zamawiającego

– bezpłatny dostęp do Internetu–  pokoje klimatyzowane– pokoje dla niepalących

– koszt noclegu finansowany przez Zamawiającego nie dotyczy usług hotelowych opcjonalnych dostępnych na życzenie. W zakresie ew. kosztów takich usług opcjonalnych – gość ponosi je bezpośrednio. Wykonawca zobowiązuje się do odstąpienia od kierowania wobec Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.

Zadanie III.

– wymagany standard hotelu – kategoria **** zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 19 sierpnia 2004 r. w sprawie obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie (tekst jednolity; Dz. U. z 2006 r. Nr  22, poz. 169)

pokoje jednoosobowe z własnym węzłem sanitarnym

– ilość pokoi dostępnych w hotelu: nie mniej niż 200 

– termin wykonania zamówienia jak poniżej w punkcie: „Minimalna sumaryczna ilość pokoi w podziale na zadania”

– rozliczenie bezzaliczkowe w terminie 21 dni po zakończeniu zlecenia

– lokalizacja: w Centrum Warszawy, blisko trasy Traktu Królewskiego, w rejonie ograniczonym ulicami: Świętokrzyska, Nowy Świat, Plac Trzech Krzyży, Aleje Ujazdowskie, Piękna, Marszałkowska.  

– darmowy upgrade do pokoi wyższej kategorii dla gości VIP (liczba pokoi do ustalenia)

– bezpłatny dostęp do internetu

– klimatyzacja sterowana ręcznie w pokoju

– pokoje dla niepalących

– możliwość skorzystania z centrum fitness i samoobsługowego business center (z bezpłatnym dostępem do komputera, drukarki, materiałów do korespondencji)

– fitness center (dostępne tylko dla gości hotelowych)

– naziemny parking należący do hotelu (udostępniany gościom Zamawiającego za darmo)

– podjazd dla autokarów

– śniadanie jest wliczone w cenę pokoju i nie stanowi odrębnego kosztu obciążającego Zamawiającego

– koszt noclegu finansowany przez Zamawiającego nie dotyczy usług hotelowych opcjonalnych dostępnych na życzenie. W zakresie ew. kosztów takich usług opcjonalnych – gość ponosi je bezpośrednio. Wykonawca zobowiązuje się do odstąpienia od kierowania wobec Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.

 

MINIMALNA SUMARYCZNA ILOŚĆ POKOI W PODZIALE NA ZADANIA

Zadanie I – Hotel *** (SGL)

16/17.09 – 1 SGL

17/18.09 – 1 SGL

18/19.09 – 5 SGL

19/20.09 – 15 SGL

20/21.09 – 25 SGL

21/22.09 – 22 SGL

22/23.09 – 12 SGL

23/24.09 – 10 SGL 

24/25.09 – 23 SGL

25/26.09 –  25 SGL

26/27.09 – 16 SGL

27/28.09 – 7  SGL

Zadanie II – Hotel *** (DBL)

16/17.09 – 1 DBL

17/18.09 – 8 DBL

18/19.09 – 8 DBL

19/20.09 – 8 DBL

20/21.09 – 8 DBL

21/22.09 – 1 DBL

22/23.09 – 1 DBL

23/24.09 – 1 DBL

24/25.09 – 16 DBL

25/26.09 – 16 DBL

26/27.09 – 16 DBL

27/28.09 – 7  DBL

28/29.09 – 2 DBL

Zadanie III – Hotel **** (SGL)

17/18.09 – 3 SGL

18/19.09 – 6 SGL

19/20.09 – 35 SGL

20/21.09 – 40  SGL

21/22.09 – 21 SGL

22/23.09 – 20 SGL

23/24.09 – 37 SGL

24/25.09 – 63 SGL

25/26.09 – 35 SGL

26/27.09 – 35 SGL

27/28.09 – 5 SGL

Kryteria oceny ofert 

W zakresie każdej z części zamówienia: cena 100%

Termin i miejsce składania ofert 

Ofertę należy złożyć, na formularzu przygotowanym przez Zamawiającego, stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia, w siedzibie Zamawiającego: Związek Kompozytorów Polskich, Rynek Starego Miasta 27, 00-272 Warszawa, Biuro Festiwalu „Warszawska Jesień”, III piętro, w godz. 10 – 14. lub przesłać za pośrednictwem kuriera lub poczty.

Termin składania ofert upływa dnia 29 lipca 2025 r., o godzinie 15:00. Za termin złożenia oferty uważa się termin jej wpływu do miejsca wskazanego w siedzibie Zamawiającego.

Zamawiający niezwłocznie zawiadomi Wykonawcę o złożeniu oferty po terminie oraz zwróci ją.

Oferty zostaną otwarte w dniu 29 lipca 2025 r., o godzinie 15:30, w siedzibie Zamawiającego: Związek Kompozytorów Polskich, Rynek Starego Miasta 27, 00-272 Warszawa

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Otwarcie ofert jest jawne.

Podczas otwarcia ofert podane zostaną: nazwa (firma), adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny, oraz terminu realizacji.

Powyższe informacje zostaną przekazane Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich pisemny wniosek, oraz zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego, niezwłocznie po otwarciu ofert wraz z informacją o kwocie, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

UWAGA!

Jeżeli Wykonawca, składający ofertę,  nie jest właścicielem miejsc noclegowych, które oferuje w postępowaniu, zobligowany jest do złożenia wraz z ofertą,  potwierdzenia rezerwacji z hotelu który spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego.

O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający powiadomi niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej wszystkich Wykonawców drogą elektroniczną na adres mailowy podany w ofercie.  

O zakończeniu postępowania bez wyboru oferty Zamawiający powiadomi niezwłocznie wszystkich Wykonawców drogą elektroniczną na adres mailowy podany w ofercie. 

Niezwłocznie po udzieleniu zamówienia zamawiający zamieści na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, informację o udzieleniu zamówienia, podając nazwę albo imię i nazwisko podmiotu, z którym zawarł umowę w sprawie zamówienia publicznego.  

W razie nieudzielenia zamówienia zamawiający niezwłocznie zamieści na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej informację o nieudzieleniu zamówienia. 

 

 

Załącznik nr 2 do ogłoszenia

 

OFERTA

Do:

Związek Kompozytorów Polskich

Rynek Starego Miasta 27

00-272 Warszawa

w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu na „Świadczenie usług hotelarskich dla gości i wykonawców 68. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień 2025” – zamówienie w podziale na 3 części/zadania”

my niżej podpisani:

………………………………………………………………………........................................

………………………………………………………………………........................................

działając w imieniu i na rzecz:

………………………………………………………………………........................................

………………………………………………………………………........................................

(nazwa (firma) dokładny adres Wykonawcy/Wykonawców); w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie podać nazwy (firmy) i dokładne adresy wszystkich podmiotów składających wspólną ofertę)

  1. SKŁADAMY OFERTĘ na wykonanie przedmiotu zamówienia.
  2. OŚWIADCZAMY, że zgodnie z załączonym pełnomocnictwem Pełnomocnikiem do reprezentowania nas w postępowaniu lub reprezentowania nas w postępowaniu i zawarcia umowy jest:

……………………………………………………………………………………………

(Wypełniają jedynie przedsiębiorcy składający wspólną ofertę lub wykonawcy, którzy w powyższych zakresie ustanowili pełnomocnictwo)

  1. Oświadczamy, że zapoznaliśmy się treścią ogłoszenia i uznajemy się za związanych określonymi w niej postanowieniami i zasadami postępowania.
  2. OFERUJEMY wykonanie usług za cenę (ze wszystkich kosztami niezbędnymi do realizacji zamówienia, oraz przy uwzględnieniu marży lub upustu i należnym podatkiem VAT) za:

CZĘŚĆ 1
Hotel *** (SGL)

Lp.

Przedmiot zamówienia

Cena jednostkowa brutto za 1 pokój

Wartość brutto za całość zadania nr. 1

1

pokoje 1-osobowe w hotelu ***

   

za pokój / dobę ze śniadaniem w hotelu ……………………… w Warszawie przy
ul. ……………………..

CZĘŚĆ 2
Hotel *** (DBL)

Lp.

Przedmiot zamówienia

Cena jednostkowa brutto za 1 pokój

Wartość brutto za całość zadania nr. 2

1

pokoje 2-osobowe w hotelu ***

   

za pokój / dobę ze śniadaniem w hotelu ……………………… w Warszawie przy
ul. ……………………..

CZĘŚĆ 3
Hotel **** (SGL)

Lp.

Przedmiot zamówienia

Cena jednostkowa brutto za 1 pokój

Wartość brutto za całość zadania nr. 3

1

pokoje 1-osobowe w hotelu ****

   

za pokój / dobę ze śniadaniem w hotelu ……………………… w Warszawie przy
ul. ……………………..

  1. AKCEPTUJEMY warunki płatności określone przez Zamawiającego we Wzorze umowy.
  2. UWAŻAMY SIĘ za związanych niniejszą ofertą przez okres 30 dni uwzględniając, że dzień, w którym upływa termin składania ofert, jest pierwszym dniem biegu terminu związania ofertą.
  3. ZAMÓWIENIE ZREALIZUJEMY sami / przy udziale Podwykonawców * niepotrzebne skreślić

Podwykonawcom zostaną powierzone do wykonania następujące zakresy zamówienia: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Podwykonawcą będzie:

...............................................................................................................................................

(wpisać nazwę i dane adresowe podmiotu w sytuacji).

  1. OŚWIADCZAMY, że zapoznaliśmy się ze Wzorem umowy, i zobowiązujemy się, w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia umowy, w miejscu i terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
  2. OŚWIADCZAMY, że wypełniliśmy obowiązki informacyjne przewidziane w art. 13 lub art. 14 RODO wobec osób fizycznych, od których dane osobowe bezpośrednio lub pośrednio pozyskaliśmy w celu ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego w niniejszym postępowaniu.
  3. Oświadczam, że nie podlegam wykluczeniu z postępowania na podstawie
    5k rozporządzenia Rady (UE) nr 833/2014 z dnia 31 lipca 2014 r. dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 229 z 31.7.2014, str. 1), dalej: rozporządzenie 833/2014, w brzmieniu nadanym rozporządzeniem Rady (UE) 2022/576 w sprawie zmiany rozporządzenia (UE) nr 833/2014 dotyczącego środków ograniczających w związku z działaniami Rosji destabilizującymi sytuację na Ukrainie (Dz. Urz. UE nr L 111 z 8.4.2022, str. 1), dalej: rozporządzenie 2022/576.[1]
  4. Oświadczam, że nie zachodzą w stosunku do mnie przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. poz. 835).[2]
  1. WSZELKĄ KORESPONDENCJĘ w sprawie niniejszego postępowania należy kierować do:

Imię i nazwisko ....................................................................................................................................

Adres: ..............................................................................................................................

Telefon: ...........................................................    Faks: ....................................................

Adres e-mail: ....................................................

  1. OFERTĘ niniejszą składamy na ……... kolejno ponumerowanych stronach. Do oferty załączamy następujące oświadczenia i dokumenty:
  • ……………………………………………
  • …………………………………………....
  • ……………………………………………
  • ……………………………………………

__________________ dnia ____________________                                                         

                                                                                                                           ___________________________________   (podpis Wykonawcy)

Załącznik nr 3 do ogłoszenia

ISTOTNE DLA STRON POSTANOWIENIA UMOWY

  • 1
  1. Przedmiotem umowy są zasady współpracy w zakresie świadczenia przez …………………… w , przy ul. …………………… usług hotelarskich w dniach …………… 2025 r., w zakresie Zadania nr. ….. tj………… w cenie ........... zł (słownie:                          ) za 1 pokój;
  2. Podstawą świadczenia usługi określonej w ust.1 jest pisemne zlecenie wystawione przez Zamawiającego.
  • 2
  1. Sumaryczne wynagrodzenie Wykonawcy w zakresie poszczególnych zadań nie może przekroczyć kwoty brutto odpowiednio:
    • w zakresie zadania nr 1: _________ zł (słownie: _________________),
    • w zakresie zadania nr 2: __________ zł (słownie: __________________).
    • w zakresie zadania nr 3:: __________ zł (słownie: __________________).
  2. Koszt pozostałych usług hotelowych (takich jak np. parking strzeżony, telefony z pokoi) ponoszą indywidualnie zakwaterowani Goście, zgodnie z cennikiem obowiązującym w hotelu). W zakresie ew. kosztów takich usług opcjonalnych – Gość ponosi je bezpośrednio. Wykonawca zobowiązuje się do odstąpienia od kierowania wobec Zamawiającego jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
  3. Kwotę należną z tytułu wykonania usługi Zamawiający wpłaci przelewem na rachunek bankowy Wykonawcy wskazany w fakturze w terminie 21 dni od daty doręczenia prawidłowo wystawionej faktury VAT.
  4. Wykonawca zobowiązuje się wystawienia faktury VAT w terminie do 21 dni od dnia zakończenia zlecenia.
  5. W razie zwłoki w zapłacie należności Zamawiający zobowiązany jest zapłacić na rzecz Wykonawcy odsetki ustawowe.
  • 3
  1. Zamawiający ma prawo do zmniejszenia ilości zamówionych pokoi bez ponoszenia kosztów, nie więcej jednak niż:
  • 25% całości zamówienia pokoi nie później niż na 14 dni przed przyjazdem grupy
  • 15 % z ostatniego zamówienia pokoi nie później niż 7 dni przed przyjazdem grupy
  • 10% ilości z ostatniego zamówienia pokoi na 2 dni przed przyjazdem grupy.
  1. Zmiany ilościowe zamówienia powinny być zgłaszane hotelowi wyłącznie drogą pisemną, elektroniczną lub faxem.
  2. Wykonawca otrzyma od Zamawiającego imienną listę rezerwacji nie później niż na 4 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy
  3. W przypadku niedotrzymania terminu korekty bezkosztowej zamówienia Zamawiający zapłaci Wykonawcy 100% wartości rezerwacji za każdy anulowany pokój ze śniadaniem ponad limit anulacji określony w pkt. 1 niniejszego paragrafu.
  • 4
  1. Wykonawca zapewnia pełną obsługę eksploatacyjną oferowanych usług i ponosi wobec osób skierowanych przez Zamawiającego odpowiedzialność cywilną w oparciu o obowiązujące przepisy prawne.
  2. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za jakość świadczonych usług, w tym także za skutki niedopełnienia obowiązków przez pracowników (obsługę hotelu).
  3. Wykonawca zastrzega sobie prawo do obciążenia Zamawiającego za szkody wyrządzone w hotelu przez skierowane osoby, jeżeli wyegzekwowanie należności bezpośrednio od osób winnych w dacie stwierdzenia szkody będzie niemożliwe. W celu realizacji powyższego oraz rozstrzygania na bieżąco spraw szczegółowo związanych z zakwaterowaniem gości Zamawiający wyznaczy osobę odpowiedzialną za pobyt grupy, która będzie pozostawała w kontakcie z kierownictwem hotelu.
  4. Zamawiający przekaże do hotelu na 2 dni przed przyjazdem Gości listę osób do zakwaterowania ze wskazaniem na poszczególne typy pokoi.

Osobą upoważnioną ze strony Zamawiającego będzie ……………….., tel.  ………………………… e-mail: ………………………..

Osobą upoważnioną ze strony Wykonawcy będzie …………….(dział ………………..), tel. ………………..; e-mail: ………………….. .

  1. Wykonawca oświadcza, że dysponuje odpowiednim potencjałem techniczno-organizacyjnym, wiedzą i doświadczeniem pozwalającym na należyte zrealizowanie Zamówienia.
  2. Wykonawca zobowiązuje się zrealizować Zamówienie, z najwyższą starannością, efektywnością oraz zgodnie z najlepszą praktyką i wiedzą zawodową.
  3. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania poufności w okresie obowiązywania Umowy oraz po jej zakończeniu, a także do nieudostępniania osobom trzecim bez pisemnej zgody Zamawiającego jakichkolwiek materiałów i informacji uzyskanych w trakcie realizacji Umowy.
  4. Wykonawca zobowiązuje się, że osoby realizujące Umowę ze strony Wykonawcy nie będą wykorzystywać w jakimkolwiek celu niezwiązanym z realizacją Umowy informacji uzyskanych w związku z realizacją Umowy zarówno w trakcie realizacji Umowy, jak po jej zakończeniu, ani ich udostępniać osobom/podmiotom trzecim.
  • 5

Umowa obowiązuje od dnia jej zawarcia do czasu pełnej realizacji, tj. do wyczerpania kwot określonych w § 2.

  • 6
    1. W toku realizacji przedmiotu Umowy Wykonawca może korzystać ze świadczeń osób trzecich jako swoich Podwykonawców, jeżeli korzystanie ze świadczeń Podwykonawców zostało przewidziane w ofercie Wykonawcy.
    2. Zlecenie wykonania części Przedmiotu umowy Podwykonawcom, nie wyłącza odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonanie tej części Przedmiotu umowy. Wykonawca jest odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania Podwykonawców i jego pracowników w takim samym stopniu, jakby to były uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracowników.
    3. Zlecenie realizacji Podwykonawcom części Przedmiotu umowy, w części przekraczającej zakres prac określony w ofercie Wykonawcy, wymaga pisemnej zgody Zamawiającego.
    4. Za zapłatę wynagrodzenia Podwykonawcom wyłączną odpowiedzialność ponosi Wykonawca
  • 7
  1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają zachowania formy pisemnej.
  2. Sprawy szczegółowe nie uregulowane postanowieniami umowy będą uzgadniane na bieżąco przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.
  3. Strony zobowiązują się dążyć do polubownego rozwiązania wszelkich zaistniałych na tle realizacji umowy sporów.
  4. Sprawy, których rozstrzygnięcie okaże się niemożliwe w trybie określonym powyżej, będą rozpatrywane przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego.
  • 8

Umowę sporządzono w 3 egzemplarzach (dwa dla Zamawiającego, jeden dla Wykonawcy).

           Zamawiający                                                                                                  Wykonawca

 

[1] Zgodnie z treścią art. 5k ust. 1 rozporządzenia 833/2014 w brzmieniu nadanym rozporządzeniem 2022/576 zakazuje się udzielania lub dalszego wykonywania wszelkich zamówień publicznych lub koncesji objętych zakresem dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, a także zakresem art. 10 ust. 1, 3, ust. 6 lit. a)–e), ust. 8, 9 i 10, art. 11, 12, 13 i 14 dyrektywy 2014/23/UE, art. 7 i 8, art. 10 lit. b)–f) i lit. h)–j) dyrektywy 2014/24/UE, art. 18, art. 21 lit. b)–e) i lit. g)–i), art. 29 i 30 dyrektywy 2014/25/UE oraz art. 13 lit. a)–d), lit. f)–h) i lit. j) dyrektywy 2009/81/WE na rzecz lub z udziałem:

  1. obywateli rosyjskich lub osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów z siedzibą w Rosji;
  2. osób prawnych, podmiotów lub organów, do których prawa własności bezpośrednio lub pośrednio w ponad 50 % należą do podmiotu, o którym mowa w lit. a) niniejszego ustępu; lub
  3. osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów działających w imieniu lub pod kierunkiem podmiotu, o którym mowa w lit. a) lub b) niniejszego ustępu,

w tym podwykonawców, dostawców lub podmiotów, na których zdolności polega się w rozumieniu dyrektyw w sprawie zamówień publicznych, w przypadku gdy przypada na nich ponad 10 % wartości zamówienia.

[2] Zgodnie z treścią art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego,  z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:

1) wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

2) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;

3) wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.